Aktuální informace o Fernandovi zde a fotky zde.

Duben 2011



Fernando přeje Felipemu k narozeninám

25. dubna 2011 v 18:04 | Kat |  Soukromí
"Ahoj Felipe, všechno nejlepší! Slavíš o pár měsíců přede mnou, v červenci vstoupím mezi třicátníky i já, takže mi budeš moci říct, jestli je něco speciálního na tomto věku. Žerty stranou, chtěl bych ti říct, že jsem šťastný, že tě mám ve Ferrari vedle sebe: myslím, že tvoříme dobré duo, vzájemně se respektujeme a pracujeme společně s vědomím, že naše zájmy jdou stranou kvůli týmu. Teď doufám, že budeme mít brzy dostatečně dobré auto k boji o top umístění, pak už to bude na nás, abysme se snažili a vyhráli."

Alonso: Zní to trochu jako slogan, ale je to tak: Ve Formuli 1 se nikdy nesmíte vzdát.

23. dubna 2011 v 16:16 | Kat |  Různé
Po prvních třech závodech se Fernando Alonso vrátil domů, kde odpočívá se svou rodinou a přáteli. "Po takovém startu sezony jsem pauzu opravdu potřeboval," říká Španěl. "Celý měsíc jsem nebyl doma, protože jsem byl v Austrálii, Malajsii a Číně. Je to hezké, být zase doma a trávit čas se svou rodinou a přáteli. Stále ale musím něco dělat, abych se udržel ve formě, protože přestávka mezi závody je tentokrát delší. Potom budeme mít opět spoustu práce, protože během května nás čekají tři závody, Turecko, Španělsko a Monako."

Briatore: Auto je důležitější a Fernando s tím nemůže nic dělat

19. dubna 2011 v 16:17 | Kat |  Co o něm řekli
Flavio Briatore o problémech Ferrari: "Pilot je důležitý, ale auto ještě více. Pokud je pilot konkurenceschopný, konkurenceschopné auto činí rozdíl, ale Fernando s tím nemůže nic dělat, protože problém představuje auto. Je nemožné, aby se dotáhli na Red Bull, Ferrari bude muset v letošní sezóně bojovat o třetí místo. Fernando chtěl jít do Ferrari za jakoukoliv cenu. Je v týmu více než spokojený, ale chce konkurenceschopnější Ferrari a udělá všechno pro to, aby jim s tím pomohl. Ferrari schází kreativita. Mají potenciál, finanční zdroje a vybavení. Je jasné, že procházejí náročným obdobím a musí nalézt řešení, obzvlášť co se týče aerodynamiky. Rozdíl je obrovský a nečekám, že by Red Bull udělal stejné chyby, jako minulý rok. Během šesti či sedmi závodů budou mít téměř vyhráno."


Fernando v Číně až sedmý

17. dubna 2011 v 11:59 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
"Nyní vidíme, která strategie byla nejlepší. Je to velmi jednoduché vybírat strategii, když máte nejrychlejší auto, s pomalým to je naopak velmi těžké. Webber dnes ukázal, že kvalifikace není příliš důležitá.
Nejdůležitější věcí je mít dobré opotřebení pneumatik a dobrou strategii, letos se dá předjíždět. Jak říkám, nejjednodušší to je s rychlým autem, jaké má Red Bull. Pak stavíte třikrát, dvakrát nebo jednou a stejně skončíte na pódiu.
Musíme hlavně vylepšit naše auto. Nemyslím si, že by [třízastávková strategie] něco změnila. Byli jsme mnohem pomalejší než auta před námi, takže bychom stejně skončili podobně. Neměli jsme žádné větší problémy. Zkrátka jsme v žádné fázi závodu nebyli dostatečně rychlí a postupně jsme ztráceli místa.
Pak jsme se rozhodli pro dvě zastávky - vypadalo to, že jsme v dobré pozici v určitých částech závodu, ale ostatní vystřelovali zezadu jako kulky. Museli jsme to zkusit udržet a dojet do cíle na jakémkoliv místě."






Alonso: Prostě jsem ho musel zkusit předjet

13. dubna 2011 v 20:29 | Kat |  Různé
"V Austrálii i Malajsii se ukázalo, že v závodech jsme na tom lépe než v kvalifikacích," řekl Španěl. "V Sepangu jsme oba, já i Felipe, jeli dobrý závod, kdybychom měli více štěstí, mohli bychom být i na pódiu. Bohužel, ne vše vyšlo podle našich představ. Samozřejmě, vždy chcete bojovat o vítězství, ale momentálně je tu jedno auto, které je mimo dosah nás všech, Red Bull.
To, že jsem se na stupně vítězů nepodíval, mě zklamalo. Rozhodně jsem měl potenciál se tam dostat, byl by to skvělý výsledek. Možná by to i posílilo morálku v týmu. Bohužel, doplatili jsme na problémy se zadním křídlem.
Inženýři již tento problém vyřešili. Kdyby přední křídlo fungovalo tak, jak mělo, dotáhl bych se na Hamiltona už na rovince a nemuselo by dojít ke kolizi.
To co se stalo je ale součástí závodění. Byl jsem rychlejší než Hamilton, prostě jsem ho musel zkusit předjet, jinak by mě dohnali piloti, kteří byli za mnou. Pak došlo ke kolizi, přišla penalizace...Jak už jsem řekl v neděli, nechci o tom mluvit, stejně už nic nezměním.
Uděláme to stejně jako v Malajsii, pokusíme se získat co nejlepší startovní pozici a v závodě využijeme každé příležitosti."

Domenicali: Jezdí fantasticky

12. dubna 2011 v 18:34 | Kat |  Co o něm řekli
Stefano Domenical: "Líbí se mi způsob jakým jezdí, je to fantastické. Musíme si uvědomit i to, že pokud letos vyjedete mimo optimální linii, je to problém. Trať je kompletně špinavá a musíte se držet v linii. Jinak naberete nečistotu a ztratíte výkon. je to teda náročná situace - může se vám naskytnout šance na předjetí, ale je s tím spojené i riziko."

Premiér Alonso

12. dubna 2011 v 18:31 | Kat |  Co o něm řekli
Prezident Ferrari Luca di Montezemoloby byl dotázán koho by dosadil na místo premiéra ve formulové vládě. Odpověď byla jasná - Fernanda Alonsa. "Je to pilot s nejsilnějším charakterem. Je optimistický, ale současně i realistický."
Fernando v minulém závodě skončil po kolizi s Hamiltonem šestý. "Po závodech jsme spolu dlouho mluvili. Věřím v jeho schopnosti. Mužstvo jako celek na události zareagovalo velmi dobře a všichni už pracují na vylepšení auta. V neděli jsme viděli pěkný souboj mezi Hamiltonem a Alonsem a nějak nedokážu přijít na to, proč byli oba potrestáni."

Alonso o žmolkách na trati

12. dubna 2011 v 18:24 | Kat |  Různé
"Bylo to těžší než v Austrálii, to je jisté. Takže máme jisté obavy z okruhů, jako je Kanada, Singapur nebo Monako. Když předjíždíte o kolo, soupeř vás nechá předjet, vy jedete na vnitřku a naberete žmolky gumy, tak v další zatáčce minete brzdný bod a jedete rovně. Sepang je velmi široká trať a můžete se na ni vrátit, ale na užších tratích bude víc potíží. Musíme si při předjíždění dávat pozor."

Alonso penalizován, zůstává ale šestý

10. dubna 2011 v 18:56 | Kat |  Sezona 2011
Po závodě byl Alonso penalizován dvaceti sekundy k výslednému času za souboj s Hamiltonem. V pořadí však zůstal i tak šestý.
"Nemění to pořadí, takže to není žádné velké drama. V závodě jsem dojel stejně jako šestý, byl to závodní incident. Snažil jsem se předjet, dotkli jsme se a já si žel poškodil přední křídlo a musel jsem znovu do boxů, přišel jsem o šanci na pódium. V příštím závodu to však zkusím znovu. To je jedna z těch situací, kdy se snažíte závodit a jeden druhého se dotknete. Komisaři nás zavolali, aby si vyslechli naše názory a takový je verdikt. My o tom nerozhodujeme ani k tomu nemusíme nic říkat. Snažíme se závodit, užít si v kokpitu závod a snad příště dojedeme oba bez problémů."

Alonso v Malajsii šestý

10. dubna 2011 v 18:55 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
Fernando Alonso dokončil závod v Malajsii na šestém místě, po té co poškodil své Ferrari v souboji s Hamiltonem o třetí místo a musel tak po čtvrté do boxů.
"Se závodem jsem spokojený, ne s výsledkem, protože nakonec jsme byli konkurenceschopní, mohli jsme bojovat kolo na kolo o umístění na bedně. To je motivací před následujícím závodem v Číně.
Neměli jsme štěstí - pokud by mi nastavitelné zadní křídlo celou dobu, snadno bych se na rovince před Hamiltona dostal, místo toho jsme museli tvrdě bojovat. Dobře se bránil a žel jsme se dotkli: mě to zničilo křídlo a musel jsem zajet k jeho výměně do boxů, čímž jsem přišel o možnost bojovat o pódium. Tyto věci se stávají: dnes se mi nedařilo, příště budu mít více štěstí.
Zde se zdálo, že je auto k pneumatikám opravdu šetrné, díky tomu jsem mohl s ostatními bojovat. S balíkem, který dnes máme, nemůžeme bojovat o vítězství, ale to se doufám brzy změní. Jsme si vědomi, že v Šanghaji můžeme očekávat další obtížný víkend. Budeme mít něco nového, ale nevím, jaký díky tomu uděláme pokrok. Všichni vědí, že momentálně nám nezbývá nic jiného, než skřípat zubama, což děláme. Stále je však před námi v šampionátu dlouhá cesta, nesmíme nic nechávat náhodě."


Alonso: Auto zkrátka není dostatečně rychlé

9. dubna 2011 v 14:29 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
Fernando Alonso skončil v kvalifikaci na VC Malajsie na pátém místě. Před ním skončili jen oba Red Bully a McLareny. Na prvního Vettela ztratil Alonso sekundu.
"Pneumatiky jsou stejné pro všechny, takže si nemyslím, že by byly problémem. Auto zkrátka není dostatečně rychlé. V těchto dnech tvoří aerodynamika 90 % výkonnosti vozu, takže si myslím, že to je oblast, kterou musíme lépe rozebrat. A opět: každé zlepšení aerodynamiky, které nasadíte na vůz, se na zlepšení času podílí 90 %. Takže to je zřejmě něco, v čem momentálně ostatní odvádějí lepší práci.
Žel jsme nebyli dostatečně rychlí v Austrálii a nejsme dost rychlí na souboj o pole ani tady. Čína je za pět dní, takže tam očekávám také těžký závod. Uvidíme. Momentálně ale musíme bojovat s touto technikou a získat co nejvíce bodů.
Co se týče šancí v šampionátu, jsem velmi optimistický. Šampionát je podle mě dlouhý, obsahuje mnoho závodů a stát se může cokoliv. Loni jsme se v některých závodech trápili, jako například v Turecku, kde jsem se nedostal do Q3, ale o týden později už jsem bojoval o kvalifikační vítězství v Monaku. Musíme zůstat soustředění.
Musíme se zlepšit, to není žádným tajemstvím. Musíme se zlepšit v nadcházejících závodech, protože momentálně nejsme dost rychlí. Musíme ale také zachovat klid, zachovat soustředěnost, protože šampionát je velmi dlouhý."