Aktuální informace o Fernandovi zde a fotky zde.

Březen 2011

Alonso a Hamilton. Nový Prost a Senna.

29. března 2011 v 14:07 | Kat |  Co o něm řekli
"Vždy si budu myslet, že mým největším a nejbližším soupeřem vždy bude Fernando. Jen kvůli mé historii, když jsem začínal. Vidím ho jako svého Prosta, kdybychom byli Prost a Senna. Kdybyste řekli ´vyber si jezdce´ (kterým bys chtěl být), byl by to určitě Ayrton. A jeho bych asi označil za Prosta."

Z deníčku Alonso....Po Austrálii

28. března 2011 v 18:46 | Kat |  Různé
"Nebyl to start, který jsme si přáli, ale ani ten kvůli kterému bychom se měli bát. Už jsem ostatně včera večer řekl: 12 bodů není tak daleko od průměru loňského šampionátu a navíc dva adepti na titul skončili až za mnou. Takže celkově nemůžeme Australii označit za katastrofální. Jistě, v kvalifikaci jsme byli velmi daleko od Vettelova Red Bullu a Hamiltonova McLarenu, ale v závodě se situace změnila, asi ne v porovnání se Sebastianem ale s ostatními ano. Start byl smolný: pokud bych se po prvním kole nepropadl na deváté místo, mohl jsem bojovat o dva nižší stupínky na podiu.

Alonso: Na předpovědi je stále brzy

27. března 2011 v 18:47 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
"Když se podíváte na klasifikaci, není to tak špatný výsledek. Ano, ztratili jsme na Vettela a Hamiltona, ačkoliv jsme si vedli lépe než Webber a Button. Zde v Albert Parku se zdá, že mám zamluvenou čtvrtou příčku - takto jsem dopadl již potřetí během čtyř let, co jsem zde dojel do cíle. Loni jsme sem přijeli po vítězství v Bahrajnu, takže měl stejný výsledek zcela odlišnou příchuť.
Vettel se dnes opět zdál, jako by byl z jiné planety. Ostatním jsme byli o něco blíž, ale ne tak jako v pátek, ale aspoň ne tak daleko, jako během včerejší kvalifikace. Že jsem zase skončil za Petrovem jako v Abú Zabí? To je pravda, ale je to shoda okolností a navíc jsem byl mnohem spokojenější s tím, že jsem za sebou udržel Webbera, kterého považuji za serioznějšího uchazeče o titul, než Rusa.
KERS fungoval dobře, stejně jako zadní nastavitelné křídlo, ačkoliv to předjížděcí manévry neučinilo jednoduchými. Na startu to byl trochu zmatek: dobře jsem odstartoval, pak si to ke mně namířil Buttona já jsem se musel vyhnout kolizi. Strategie byla správná a pomohla mi k zisku několika míst. Možná kdybych neskončil hned v provozu, tak bych to zkusil na dvě zastávky, ale vzhledem k okolnostem jsme učinili to nejlepší rozhodnutí.
Jsme v pozici, z níž jsme schopni vyhrát titul, ale určitě ne, pokud budeme dojíždět na třetím či čtvrtém místě. Musíme se zlepšit, víme to. Na předpovědi je stále brzy."



Alonso v Austrálii čtvrtý

27. března 2011 v 10:20 | Kat |  Sezona 2011
Fernando startoval z páté pozice a po startu ho Button přinutil k jízdě mimo trať a Alonso se tak propadl až na deváté místo. Nejprve se tedy dostal před Kobajašiho a poté Rosberga. Před sebou měl asi pěti vteřinovou mezeru za dvojicí Button-Massa. Alonso se jim kolo co kolo přibližoval a využil jejich chyb a dostal se před Massu. Button však před tím získal nepovolenou výhodu zkrácením trati a byl penalizován. Alonso měl těď před sebou asi pět vteřin Webbera a Petrova. Oba brzy dojel, ale vzápětí odjel kolo po Webberovi do boxů, zatímco Petrov zůstal na trati. Alonso se dostal po boxech před Webbera a zajížděl velmi rychlé časy. Oba se na dálku přibližovali Petrovovi. Petrov jel na rozdíl od svých konkurentů jen na dvě zastávky v boxech. Alonso na něj v jednu chvíli ztrácel až třináct vteřin, ale kolo co kolo najížděl i více jak sekundu. Dojel ho až v posledním kole, ale na útok nebyl čas a skončil tak čtvrtý.

1.1Sebastian VETTEL
Red Bull Racing
Red Bull RB7
Renault V8
Pirelli251:29:30.259
2.3Lewis HAMILTON
Vodafone McLaren Mercedes
McLaren MP4-26
Mercedes V8
Pirelli18+22.297
3.10Vitalij PETROV
Renault F1 Team
Renault R31
Renault V8
Pirelli15+30.560
4.5Fernando ALONSO
Scudéria Ferrari Marlboro
Ferrari 150° Italia
Ferrari V8
Pirelli12+31.772
5.2Mark WEBBER
Red Bull Racing
Red Bull RB7
Renault V8
Pirelli10+38.171
6.4Jenson BUTTON
Vodafone McLaren Mercedes
McLaren MP4-26
Mercedes V8
Pirelli8+54.304
7.17Sergio PEREZ
Sauber F1 Team
Sauber C30
Ferrari V8
Pirelli6+1:05.845
8.16Kamuj KOBAJAŠI
Sauber F1 Team
Sauber C30
Ferrari V8
Pirelli4+1:16.872
9.6Felipe MASSA
Scudéria Ferrari Marlboro
Ferrari 150° Italia
Ferrari V8
Pirelli2+1:25.186
10.18Sebastien BUEMI
Scuderia Toro Rosso
Toro Rosso STR06
Ferrari V8
Pirelli1+1 kolo
11.14Adrian SUTIL
Force India F1
Force India VJM04
Mercedes V8
Pirelli+1 kolo
12.15Paul DI RESTA
Force India F1
Force India VJM04
Mercedes V8
Pirelli+1 kolo
13.19Jaime ALGUERSUARI
Scuderia Toro Rosso
Toro Rosso STR06
Ferrari V8
Pirelli+1 kolo
14.9Nick HEIDFELD
Renault F1 Team
Renault R31
Renault V8
Pirelli+1 kolo
15.20Jarno TRULLI
Team Lotus
Lotus T128
Renault V8
Pirelli+2 kola
16.25Jerome D´AMBROSIO
Marussia Virgin Racing
Virgin MVR-02
Cosworth V8
Pirelli+4 kola
17.24Timo GLOCK
Marussia Virgin Racing
Virgin MVR-02
Cosworth V8
Pirelli+9 kol
DNF11Rubens BARRICHELLO
AT&T Williams F1 Team
Williams FW33
Cosworth V8
Pirelli+10 kol
DNF8Nico ROSBERG
Mercedes GP Petronas F1
Mercedes MGP-W02
Mercedes V8
Pirelli+36 kol
DNF21Heikki KOVALAINEN
Team Lotus
Lotus T128
Renault V8
Pirelli+39 kol
DNF7Michael SCHUMACHER
Mercedes GP Petronas F1
Mercedes MGP-W02
Mercedes V8
Pirelli+39 kol
DNF12Pastor MALDONADO
AT&T Williams F1 Team
Williams FW33
Cosworth V8
Pirelli+49 kol
Zdroj: F1news.cz



Alonso nespokojen se ztrátou na Red Bull

26. března 2011 v 16:43 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
Fernando Alonso skončil v první kvalifikaci sezony až pátý, což je výrazně za očekáváním. Kvalifikaci suveréně ovládl Vettel, který na druhého Hamiltona najel více jak osm desetin sekundy, Alonso ztratil téměř sekundu a půl.
"Dnes jsme nebyli super rychlí už od tréninku. Pro kvalifikaci jsme zvolili velmi konzervativní přístup, věděli jsme, že pokud bychom zariskovali, byli bychom být možná čtvrtí, a pátí či šestí, pokud bychom šli na jistotu. Nebyl tedy žádný čas na riskování před prvním závodem šampionátu. Žel naneštěstí nám na poslední část zbyla pouze jediná [měkčí] sada [pneumatik]. Snažili jsme se o co nejlepší výsledek a páté místo je víceméně to, co jsme před kvalifikací očekávali. S umístěním jsme spokojeni, s odstupem na vítěze už méně. Je to něco, na co se večer musíme podívat a zanalyzovat. Včera jsme měli více přilnavosti a lepší vyvážení, dnes jsme s Felipem jasně cítili menší přilnavost, možná byly o něco horší podmínky na trati, ostatní se však oproti včerejšku zlepšili. Musíme tomu lépe porozumět. Zítra se pokusíme o dobrý závod, v Sepangu musíme být blíže k prvnímu místu. Je pravdou, že dnes byla ztráta hodně velká, včera to ale vypadalo, že jsme těsně za nimi a McLarenem, mám-li být upřímný. Očekávám, že tohle nebyla naše normální rychlost a zítra budeme lepší."


Alonso: Jsem spokojený s chováním vozu

25. března 2011 v 18:56 | Kat |  Reakce po závodech, kvalifikaci, trénincích
Alonso byl v obou dnešních trénincích na třetím místě. V prvním byl nejrychlejší Red Bull, ve druhém McLaren.
"Nic nového nevím, tak co bychom měli očekávat? Tyto dva tréninky nemají v podstatě žádnou relevantní váhu a neukazují výkonnost týmů. Ráno jel dobře Red Bull a odpoledne zase McLaren. My a Mercedes jsme byli za nimi, navíc Williams a Renault jsou také konkurenceschopní. Je tu hodně týmů, které by mohly bojovat o vítězství. Samozřejmě nezbytně nutné je dobré zvládnutí sobotního představení. Když to bude bez chyby, můžete startovat z první řady. Dnes jsme se hlavně koncentrovali na analýzu chování pneumatik Pirelli. Zdá se, že jejich chování je odlišné od toho z testů, a to hlavně kvůli velmi odlišnému povrchu. Také se zabýváme strategií, v závodě potřebujeme být flexibilní, protože momentálně toho o pneumatikách víme velmi málo, abychom mohli říci, v jakém kole bude nejlepší pit stop. Z toho, co jsme dnes viděli, by se na jednu sadu dalo odjet deset kol, nebo možná třicet! Jsem spokojený s chováním vozu. Ze začátku bylo auto trochu nedotáčivé a stále nemáme perfektní přilnavost předních pneumatik, ale očekávám, že se to zlepší."


Fernando - Austrálie

23. března 2011 v 17:03 | Kat


Alonso chce zůstat v F1 dalších šest nebo sedm let

22. března 2011 v 17:58 | Kat |  Stručně
Už jsou to čtyři sezony, kdy musel Alonso zakončit sezonu bez titulu. Přitom loni a v roce 2007 k tomu měl velmi blízko. Nyní by to rád napravil. "Není moc pilotů, kteří měli šanci získat mistrovský titul, případně dva. Mám za sebou devět let v F1 a snad mě čeká ještě dalších šest nebo sedm. V tomhle nádherném sportu můžu strávit skoro čtvrtinu života. Můžu dělat to, co miluji. Proto se považuji za velmi šťastného člověka."

Coulthard o Fernandovi

21. března 2011 v 13:14 | Kat |  Co o něm řekli
"Je jedno jestli byl zrovna v Minardi, Renaultu, McLarenu nebo Ferrari. Alonsovo chování je celkem zřejmé, jako by ostatní vyroval před tím, aby si s ním nehráli, protože udělá všechno proto, aby jim to pořádně vrátil.Když si ho ale nevšímáte, nevyhledává potíže. Vždycky jsem respektoval jeho pozici, i když bylo snadné si do něj kopnout když byl s Lewisem v jednom týmu, když to byl Brit a "odporný" Španěl.
Alonso během kariéry neudělal moc chyb, ale dopustil se jich s McLarenem v Japonsku i v minulém roce ve Spa, kdy jezdil celkem sám. Všichni dělají chyby, je to lidské."


Fernando před sezonou

20. března 2011 v 17:08 | Kat |  Obrázky

Raquel - Řím

20. března 2011 v 17:07 | Kat |  Raquel del Rosario

Alonso představil svůj motokárový komplex

19. března 2011 v 19:36 | Kat |  Soukromí
Více jak čtyři tisíce lidí oslavili spolu s Fernandem Alonsem novou 1390,5 metrů dlouhou motokárovou trať, 2500 metrů velkou plochu věnovanou školení bezpečnosti silničního provozu a muzeum zaměřující se na kariéru dvojnásobného mistra světa. Zúčastnil se i prezident Asturijského království Vincente Alvarez Areces a prezident španělské motokárové federace Carlos Gracia.

Alonso: Důležitější je rychlost než strategie

17. března 2011 v 18:11 | Kat |  Různé
"Jako obvykle v F1 vyhraje na konci šampionát nejlešpší nebo nejrychlejší auto," říká Alonso. "Strategie je důležitá, možná jeden nebo dva závody může rozhodnout velmi dobrá strategie nebo někdo velmi rychlý může udělat chybu ve strategii a ztratit vítězství. Ale ve 20 nebo 19 závodech můžete udělat chyby ve strategii jednou nebo jednou můžete mít jednu velmi dobrou strategii, ale ne každý závod, takže nakonec je nejdůležitější věc mít nejrychlejší auto a na tom teď pracujeme."