Aktuální informace o Fernandovi zde a fotky zde.

Životopis

25. června 2009 v 18:26 | Kat |  Životopis
Fernando Alonso Díaz (29. 7. 1981)

Fernandův tatínek byl blázen do motokár a tajně doufal, že touhle vášní nakazí i své dvě ratolesti. S prvorozenou dcerou Lorenou to ale nevyšlo. Její tehdy tříletý bratříček si naopak motokáru zamiloval na první pohled. Sotva se upravily pedály, aby na ně dosáhl, ukázal Fernando, že se v motokáře cítí jako ryba ve vodě. A co víc, probudil se v něm soutěživý duch! Spolu s tátou, který mu až do jeho dvanácti let dělal mechanika, objížděl všechny možné závody ve Španělsku. Fernanda závodění chytlo, a tak víkend co víkend byl mimo domov a pokoušel se někde na okruhu o další vítězství. Přes veškerou podporu rodiny se Fernandovi přece jenom něčeho důležitějšího nedostávalo: financí. Jeho na peníze náročný koníček si žádal další a další peníze, které mu rodina nemohla poskytnout. Jediný způsob, jak pokračovat, byl ten, že bude vyhrávat a někdo v něm odhalí talent. A Fernando bojoval! Vyhrával skoro každý závod, i když byl ve skupině nejmladší. Věk pro něj nebyl žádnou překážkou, a tak hladce získal tři španělské motokárové tituly (v r. 1994, 1996, 1997), závodil na evropském motokárovém mistrovství, kde se umístil druhý, a v roce 1996 zkusil své štěstí ve světovém juniorském motokárovém mistrovství. O tři roky později přestoupil do silnějšího vozu, v osmnácti si vybojoval "vstupenku" do Formule 3000. O rok později už brázdil závodní okruh F1 jako třetí nejmladší řidič v dějinách F1. Svým řidičským umem ukázal, že má talent, dostavil se kýžený úspěch a hlavně sponzor. V roce 2003 nahradil Alonso u Renaultu Jensona Buttona a po boku Jarna Trulliho dokázal, že může být týmovéhu kolegovi více než vyrovnaným soupeřem. Získal 55 bodů a šesté místo, které korunoval vítězstvím při Velké ceně Maďarska, kde nadělil Michealu Schumacherovi celé jedno kolo. Rok 2004 se zcela podle představ nevyvíjel. Alonso jako by ztratil loňské kouzlo. V první části sezony vůz vyhovoval lépe Trulimu. Po dominantním Ferrari získal druhé místo BAR, Alonso byl celkově čtvrtý za Buttonem. V roce 2005 Renault dominoval v první části sezony a Alonso získal obrovský náskok. Ve druhé části sezony útočil McLaren a Kimi Räikkönen, ale Alonsův náskok byl nedostižný. Španělský jezdec se stal nejmladším mistrem světa. Navíc Renault vyhrál i pohár konstruktérů, a o to to byla větší radost. V roce 2006 měl opět skvělou první část, ve které skončil nejhůř druhý. Před druhým Schumacherem měl náskok dokonce 25 bodů. Pak, ale přišli 2 pátá místa a Schumacher začal stahovat. 4 závody před koncem měl náskok jen 12 bodů. Dálší závod bohužel nedojel a další byl "až" druhý. Předposlední závod ale překvapivě vyhrál po problémech Schumiho s motorem, který nedojel. Alonso tak má náskok 10 bodů a o titul ho může připravit jen když nedojede na bodovaných místech a Schumacher bude první. To se ale nestalo Alonso skončil v poslední závod 2 a Schumacher 4. Obhájil tak titul, stejně jako Renault pohár konstruktérů. Po této sezoně se dohodl na tříleté smlouvě s McLarenem. Tam se v průběhu sezony musel vypořádat s tím, že stáj byla nakloněna spíše jeho kolegovi z týmu nováčkovi Hamiltonovi. Nakonec ale bojoval o titul a skončil třetí. Před ním byl právě Hamilton, který měl stejný počet bodů jako on a o bod před nimi Räikkönen s Ferrari. Alonso se ale po sezoně rozhodl, že tým opustí. ¨A kam by mohl jít než zpět do Renaultu. Začátek sezony se mu nevydařil. S autem, které mělo jeden z nejhorších motorů, dojížděl jen zřídka. Měl technické potíže, popř. přehnal předjížděcí manévry. Když dojel tak až někam kolem osmého místa nebo mimo bodovanou osmičku. Nedojel ani jeden svůj domácí závod - při jednom kvůli technických problémům a ten druhý, protože v prvním kole do něj zezadu narazil Nakadžima. V poslední třetině se tým zvednul. Alonso dojížděl na čtvrtém místě. Pak přišel Singapur. V trénincích i první části kvalifikace jezdil famozně. Pak přišli problémy s vozem a start až z druhé desítky. Alonso byl zoufalý a nepočítal s dobrým umístěním. Vše se ale v dobré obrátilo a Alonso se stal prvním vítězem nočního závodu. Dojel si tak pro 20. vítězství v F1. Hned další závod v Japonsku překvěpivě také vyhrál, v dalším byl čtvrtý a v Brazílii dojel druhý za Massou. Nakonec skončil v pořadí pátý, když byl lepší než Heidfeld i Kovalainen s McLarenem. Po sezoně podepsal s Renaultem na další dva roky.
Renault však neměl dostatečnou formu. Začátkem sezony 2008 byly pro tým přední místa zapovězena. V druhé polovině však byl Alonso nejlepším ze všech. Získal dvě prvenství a jedno druhé místo.
Nasledující rok však byl pro Renault ještě horší. Alonso získal jen jedno podium a po sezoně odešel do Ferrari. Tam začal sezonu vítězstvím, po kterém však následovala řada problémům a propad. Nikdo už nečekal, že se vrátí do boje o titul. Přesto do posledního závodu sezony vstupoval z prvního místa a o titul ho připravila jen strategická chyba týmu.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama